Статті

Побудова іміджу сімейного підприємства

Побудова позитивного іміджу сімейної фірми дає можливість досягти довгострокової вигоди. Багато власників сімейних підприємств вважають, що їм не потрібно вибудовувати імідж власної фірми. Вони гадають, що доброго товарута якісних послугбуде достатньо. Так воно і є. Але залишається запитання: як про це все дізнаються потенційні клієнти?

Добре підготовлена і проведена іміджева кампанія сімейного підприємства, навіть того, яке працює на ринку багато років, дасть змогу диференціюватись від конкурентів та позитивну вплине на зростання та довгострокову рентабельність. Міцна та пізнавана марка призводить до збільшення вартості веденої діяльності. За оцінками, 60% вартості найбільших корпорацій, які котируються на Уолл Стріт, становлять нематеріальні та юридичні цінності потужних торгових марок. Нижче представимо декілька принципів, які варто використати для розвитку своєї марки.

 

Марка – це більше, ніж логотип та рекламна кампанія

Реклама та промоційні акції звісно ж допоможуть у розбудові іміджу сімейного підприємства, але не завжди призводять до диференціації торгової марки та створення власного капіталу. Повідомлення рекламної кампанії повинне підкреслювати відмінності між сімейним підприємством та його конкурентами. Принцип є простим: без диференціації неможливо створити цінність, тож не слід очікувати покращення прибутковості.

Досягнення значної диференціації марки вкорінене у розумінні емоцій клієнтів

Клієнти можуть скористатись з багатьох продуктів чи послуг, доступних на ринку, однак вибиратимуть ті, які задовольнять їх фізичні та емоційні потреби. Основою для диференціації марки є розуміння поточних і майбутніх потреб клієнтів. Близько 90% споживачів, приймаючи рішення про купівлю, базуються на емоціях. Тому створення навколо торгової марки сімейного підприємства емоційної історії є ключем до диференціації його іміджу.

 

Спроектуй свій офіс так, щоб якомога більше всього свідчило про імідж, який Ти будуєш

Перше враження має тривалі наслідки. У своїй книзі „Осяяння” Малкольм Гладуелл пише, що підсвідомості достатньо лише декілька секунд для позитивних чи негативних висновків. Те, що видно ззовні та всередині впливає також на сприйняття, на уявлення того, чого ми можемо очікувати від товарів чи послуг.

 

Послідовно виконуй або навіть перевершуй очікування клієнтів

Завданням та роллю реклами і інтернет-сайту, а також сторінок у соціальних мережах є створення очікувань щодо сімейного підприємства. Якщо реальність постійно перевершує очікування клієнтів, то така фірма не лише здобуде довіру та лояльність поточних клієнтів, а й також привабить нових. Ключем до цього є інтегральність усіх елементів, які створюють імідж фірми: працівників, місця, облаштування приміщень, декорацій, запахів і навіть музики.

Важливо обрати цінності, які визначатимуть імідж, наприклад, якість, ретельність, чесність тощо. Потім слід упевнитись, що ціла команда розуміє, якою важливою є її роль у побудові цього іміджу.

 

Постійно працюй для покращення іміджу та його значення

Постійні покращення є обгрунтованими доти, доки зміни, які впроваджуються, становлять значну відмінність для цільової аудиторії. Тому плануючи, а відтак і впроваджуючи зміни, слід завжди пам’ятати про те, що насправді відрізняє дане підприємство від інших. Окрім цього – як показують дослідження – клієнти зазвичай неохоче ставляться до змін, оскільки до них нерідко потрібно пристосовуватись. Тож впроваджуючи зміни на підприємстві, подбаймо, щоб вони становили для клієнтів значне покращення і щоб не завдавали їм додаткових труднощів у використанні наших продуктів.

 

Стратегія створення іміджу стає стратегією цілого бізнесу

Іміджева стратегія має вплив на кожен аспект управління сімейним підприємством. Одна з фірм, яка на думку спеціалістів є світовим лідером з управління власним іміджем, нещодавно оголосила про реорганізацію свого маркетингового напрямку. Вони хочуть зосередитись на цілісному управлінні іміджем так, щоб усі дії фірми, на кожному рівні прийняття рішень узгоджувалися між собою.

Імідж тобто те, як сприймають наші дії інші, чи вважають нас чесними, сумлінними, компетентними тощо, є одним із найважливіших елементів будь-якої діяльності. Для створення відповідного іміджу потрібно дуже багато часу та обдуманої стратегії. На жаль, хорошу репутацію та позитивний імідж можна втратити дуже швидко.

Щоб вибудувати позитивний імідж, потрібно детально розуміти, ким є клієнт даного підприємства. Потрібно знати, де він проживає, що робить, скільки заробляє, як виглядає. Як поводиться, де він здійснює постійні та випадкові покупки? Скільки йому років, чи він одружений? Чим він захоплюється?

Якщо клієнтом є інша фірма, то також необхідно знати, чим вона займається, якими цінностями керується. Тож щоб провести правильну маркетингову та іміджеву кампанію, слід якомога більше дізнатись про поточних та потенційних клієнтів, а також про своїх прямих конкурентів.

Добре створений імідж надає перевагу, а найрентабельніший бізнес – не той, який є найдешевшим, а той, який накраще сприймають клієнти.

др Аліція ХАДРИСЬ-НОВАК,

експерт Інституту сімейного бізнесу

Родинні фірми

Портал створено в рамках проекту «Купуймо разом!»що фінансується програмою