Статті

Віталій Ревич, директор ТОВ «Ваша знижка»: «В Україні закупівельні групи дуже часто є неформальними чи непублічними»

Журналісти проекту «Купуймо разом» поспілкувалися із керівником закупівельної групи «Ваша знижка», яка була однією із перших груп, що виникли в результаті першого року роботи проекту. Пан Віталій розповів нам про перші успіхи, плани на майбутнє і висловив свої думки щодо розвитку закупівельних груп в Україні у найближчому майбутньому.

­– Знаю, що закупівельну групу «Ваша знижка» було створено в межах проекту «Купуймо разом». Розкажіть, будь ласка, як вона зараз працює?

– Ми розвиваємось. Наше основне завдання – згенерувати обсяг, щоб отримати найкращі умови, найкращу знижку – і потім цією знижкою поділитись з усіма. На даному етапі, коли ми тільки зростаємо, збираємо цей обсяг, ми віддаємо нашим учасникам усю знижку. Тобто, фактично для нас, як для оператора, ця діяльність не є прибутковою. Ми жодної гривні не заробляємо. Ми беремо лише 1 копійку з клієнта, але це вже специфіка законодавства, це потрібно, щоб оформити документ, що ми надали послугу.

– А по яких товарах Ви працюєте?

– Зараз це пальне. В перспективі нас цікавить також мобільний зв’язок, страхування, запчастини... Зовсім інший напрям – ми можемо також надавати послуги для інших компаній. Коли вони не будуть через нас купувати, а ми просто виступатимемо консультантами зі створення закупівельної групи.

– Зрозуміло, сьогодні Ви працюєте лише із паливними матеріалами. Де їх можна купити, як відбувається сама процедура?

– Нашим партнером є «Shell». Процедура полягає в укладенні з нами договору. Ми надаємо нашим клієнтам паливні картки цієї мережі. Це пластикова картка, кошти на ній, заправка відбувається по ній, але гроші рухаються через нас.

– І на яку знижку нині Ваші клієнти можуть розраховувати?

– 1,50 грн на звичайне паливо, 1,80 – на преміальні види палива і 40 копійок – на газ.

– Яких обсягів Вам уже вдалося досягти?

– Близько 10 тон на місяць.

– А хто є учасниками Вашої закупівельної групи?

– В основному, ми орієнтуємось на середній і дрібний бізнес. Тобто це можуть бути фізичні особи, можуть бути фізичні особи-підприємці. Можуть бути і невеликі юридичні особи, проте великий бізнес, зазвичай, намагається отримати персональну знижку для себе. Ми радше орієнтуємось на тих, хто при своїх обсягах не може отримати таку знижку.

– Чи робили Ви вже щось у напрямі розширення Вашої діяльності на інші товарні групи?

– Поки це лише в планах.

– Чи відповідає результат діяльності групи Вашим очікуванням?

– В якийсь момент ми самі здивувалися, що нам вдалося, що оператор «Shell» погодився надати нам знижку за обсяг. Зазвичай, люди ставляться до цього скептично: Ви спершу досягніть обсягів, а тоді ми Вам дамо знижку. І це справжня дилема для закупівельних груп: як отримати знижку, не маючи обсягу, і як пропонувати своїм учасникам якусь знижку, поки Ти її не маєш. Специфіка договірних відносин на українському ринку полягає в тому, що люди слабо вірять у перспективу. Тобто, вони не готові зараз бути учасниками закупівельної групи лише заради того, щоб за півроку-рік, можливо, отримати цю знижку. Тобто, поки закупівельна група дрібна і лише зростає, їй складно назбирати учасників, бо всі хочуть моментально отримати якусь знижку.

– Скільки учасників закупівельної групи дають Вам оцей обсяг у 10 тон.

– 50-70. Тобто, покупці закуповують в середньому по 200 літрів на місяць.

– А чому Ви працюєте саме із «Shell»? Чи розглядали Ви співпрацю з іншими операторами?

– На початку співпраці ми мали і картки «ОККО», і картки «WOG», але «Shell» запропонував нам найкращі умови на ринку.

– А що є найбільшим аргументом для Ваших потенційних учасників, щоб вони приєднувалися до Вас?

– На даний час – це знижка, матеріальна вигода. Можливо, у перспективі ринок буде розвиватись, ми матимемо ширший спектр послуг, можливо, тоді ставлення учасників до цієї вигоди зміниться, але на даний час знижка є єдиною вигодою.

– Чи не обмежує Ваш розвиток те, що «Shell» має небагато АЗС?

– Частково обмежує. Але якщо Ви справді отримуєте хорошу знижку, то Вам нескладно проїхати додаткові 5 кілометрів раз на 2 тижні. Це радше питання звички і дисципліни. Тобто, це не є кардинальним обмежуючим фактором. Адже ми їх переконуємо якістю пального на «Shell».

– Які, на Вашу думку, перспективи ринку закупівельних груп в Україні?

– Мені складно відповідати на це запитання. Бо тут є ціла низка нюансів: перше – це антимонопольне законодавство, друге – це вибір форми закупівельної групи. Ми брали участь в проекті «Купуймо разом», і вони допомогли нам обрати оптимальну форму, яка би не порушувала антимонопольного законодавства.

– Ви працюєте, як ТзОВ?

– Так. Зокрема, через те, що серед наших учасників є юридичні особи, і тут виникають нюанси, пов’язані із ПДВ.

– Чи чули Ви про інші закупівельні групи в Україні?

– Насправді, дуже складно в Україні знайти інформацію про закупівельні групи, оскільки вони, навіть діючи, як закупівельні групи, себе так переважно не називають. Вони є неформальними чи непублічними. Дуже часто так є через те, що вони вже об’єднують певну кількість учасників і не ставлять собі за мету залучати нових. За кордоном ринок є публічним, наявність відкритої інформації про Тебе є перевагою, тому завжди є більше інформації про іноземний досвід.

– А сама знижка у Вас однакова для всіх учасників?

– Так, вона є однаковою, незалежно від обсягів.

– А що Ви робите для залучення нових учасників?

– Переважно ми використовуємо особисті контакти і соціальні мережі.

– Чи Ваша знижка відрізняється від тієї, яку «Shell» надає власникам своїх карток?

– На момент домовленості з ними, звичайним власникам карток «Shell» надавав лише 40-80 копійок знижки.

На завершення, ще раз хочу подякувати проекту «Купуймо разом», завдяки якому ми отримали інформацію про можливі форми закупівельних груп, про всі нюанси законодавства. А для тих людей, які лише планують створювати свою закупівельну групу, хочу сказати: вчіться, вірте – і рано чи пізно це запрацює. Складно повірити, що ми будемо розвиватись інакше, ніж це робить увесь світ, тому рано чи пізно закупівельні групи в Україні будуть такими ж поширеними, як і в інших країнах світу. Можливо, теперішні неформальні закупівельні групи стануть публічними, заявлять про себе на ринку і почнуть залучати нових учасників.

Спілкувалися Василь МАСЮК і Людмила ПШЕНИЦЬКА-ЧАЛА

Купуймо разом 2.0

Портал створено в рамках проекту «Купуймо разом!»що фінансується програмою