Статті

Нові можливості для польсько-української співпраці у секторі HoReCa

Журналісти КР поспілкувалися із Томашем Савздарго, творцем польської закупівельної групи у галузі HoReCa та Маріушем Косьцюлеком, співзасновником закупівельної платформи Hinode24.com, які розповіли нашим читачам про свою діяльність та пропозицію співпраці для українських фірм із цієї ж галузі.

  • Розкажіть, будь ласка, коротко про Вашу закупівельну групу?

­ Ми об’єднуємо суб’єктів із галузі HoReCa, використовуємо нашу силу і закупівельний потенціал для досягнення ефекту масштабу, сильнішої переговорної позиції із постачальниками та отримання кращих комерційних умов для наших членів. Ми співпрацюємо із найкращими постачальниками, гуртівнями, виробниками та продавцями гастрономічного обладнання для забезпечення ресторанам, об’єднаним в межах нашої групи HORECA GGZ, найвищої якості постачання та конкурентних цін закупівлі товарів та послуг.

­ Коли було засновано Вашу групу, скільки ресторанів вона об’єднує, яким є річний обсяг спільних закупівель?

­ Групу було засновано у 2010 році, але аж у 2015 році вона розпочала свою експансію на польському ринку. Нині ми об’єднуємо 3500 ресторанів/готелів/кейтерингових фірм, а також 45 виробників продуктів харчування, гастрономічного обладнання, чистячих засобів та інших товарів, необхідних для ведення гастрономічно-готельної діяльності. Наші обороти – це комерційна таємниця, тому я не можу назвати конкретних цифр. Вигода, яку отримують підприємці, залежить від їхньої конкретної закупівельної сили і є різною для кожного члена групи.

­ З якими проблемами чи бар’єрами Ви стикаєтеся у Вашій діяльності?

­ Є декілька бар’єрів, з якими ми стикаємось в процесі діяльності, наприклад, географічна розкиданість гастрономічних суб’єктів по території Польщі, відсутність власника чи менеджера в закладі тощо. Однак, вони значно не впливають на наш розвиток.

­ Чи багато в Польщі є закупівельних груп із цієї галузі? Чим є унікальною саме Ваша група?

­ У Польщі немає такої закупівельної групи, як наша, ми єдині і, звісно ж, найбільші. Як я вже згадував, ми об’єднуємо 3500 ресторанів. Звісно, на ринку є менші так звані закупівельні групи, хоча ми радше назвали би їх закупівельними відділами в організаціях, які управляють декількома об’єктами, проте і вони, бачачи більший потенціал та масштаб, яких досягла наша група, долучаються до нашої системи.

­ Як Ви легалізуєте стосунки в межах групи? Яку правову форму застосовуєте, хто укладає угоди із постачальниками тощо?

­ Ми діємо на основі чинного законодавства Республіки Польща і чітко його дотримуємось як щодо ринкового контролю, так і податків. Усі укладені угоди, договори, торговельні контракти є повністю прозорими: як ті, які укладаються із членами закупівельної групи з боку клієнта, так і з боку постачальника чи виробника продуктів харчування.

­ Під час створення закупівельної групи дуже важливим є питання довіри між членами групи, які водночас конкурують між собою на ринку. Яким чином Ви долаєте цей бар’єр?

­ Довіра будується досить довго, за допомогою демонстрації своїх дій та їхніх результатів. Якщо вигода для ресторанів, виробників і постачальників буде на задовільному рівні, то вона буде найкращою рекламою групи та її розвитку в майбутньому. У нашому випадку цей бар’єр було ліквідовано шляхом розбудови спільних партнерських стосунків із партнерами з обох сторін.

­ Знаю, що Ви зацікавлені у співпраці з українськими  фірмами з Вашої галузі? У чому полягатиме потенційна спільна вигода?

­ Побудова галузевої групи на сусідньому ринку дасть можливість досягти ще більшого масштабу, з’явиться можливість обміну досвідом управління гастрономічною діяльністю, навчання кухарів з обох країн, спільних дій задля покращення якості та багато іншого. Це також дасть змогу знаходити торговельних партнерів з обох країн і об’єднувати виробників/дистрибуторів. Як-то кажуть „Немає меж досконалості”, усього можна досягнути.

Потенційна співпраця з українськими організаціями може також збагатити каталоги та продуктову гаму, доступну в нашій ІТ-системі Hinode24.com, яка допомагає обслуговувати закупівельну групу HORECA GGZ, і, як наслідок, зробити пропозиції для обох сторін бізнесу ще привабливішою.

­ Що би Ви порадили підприємцям, які тільки-но починають думати над спільними закупівлями з іншими фірмами?

­ Немає так званих ”добрих порад”, кожен ринок є іншим, хоча й існують подібні принципи – купувати дешевше для ресторанів і продавати дорожче для виробників і постачальників. У пошуку компромісу і полягає роль Групи. Слід проаналізувати потенціал, перевірити можливості ринку, встановити принципи діяльності відповідно до українського законодавства і розпочати процес, а ми із задоволенням допоможемо.

Щоб представити увесь діапазон вигод і обміну, важливого для обох сторін, від самого початку пропонуємо, щоб цілий процес підтримки діяльності закупівельної групи в Україні базувався на ІТ-інструменті, який із самого початку встановить один канал комунікацій між сторонами бізнесу. Hinode24.com – це інструмент, який „виріс” у секторі HoReCa в Польщі і є інтуїтивним інструментом щоденної підтримки бізнесу.

­ Із чого слід розпочати? Яких помилок слід уникнути?

­ Саме на цю тему ми і хочемо поговорити на конференції, на яку щиро запрошуємо як покупців, так і виробників та продавців. Ми будемо в Києві 4 і 5 грудня на конференції Kupuimorazom.org.ua, запрошуємо всіх до співпраці.

Спілкувався Андрій МАКСИМУК

Купуймо разом 2.0

Портал створено в рамках проекту «Купуймо разом!»що фінансується програмою